پاکسازی, پاکسازی روح, شیوه زندگی, فنگ شویی, مانترا

ای اف تی / EFT چیست ؟ چطور EFT بزنم؟

ای اف تی یا ( EFT ) مخفف شده ی (Emotional_Freedom_Techniques) به معنی تکنیک های رهاکردن عواطف احساسات است.این تکنیک نوعی تراپی هم می‌باشد به اسم تراپی ضربه ای.این نوع تراپی شباهت زیادی با طب سوزنی دارد و نخستین بار توسط فردی به نام ( گری کریک ) ارائه‌ شده‌است و گفته میشود که قدرت زیادی را شامل می‌باشد.
ضربه ی تراپی (EFT) بهت کمک می‌کنه تا بتونی از درد های مزمن ( درد های عضلانی ، سردرد و..) ناراحتی و فشار روانی ، استرس و پریشونی ، کم خوابی و خستگی های بی دلیل و حتی خواب آلودگی مقابله کنی و از رنجِ داشتنِ اون ها خلاص بشی.از جانب مدافعان و متخصصان گفته شده که وارد کردن ضربه های ملایم و آرام به نقاط مخصوص از بدن که در ادامه بهت میگم ، باعث ایجاد تعادل بین اعصاب و سیستم انرژی بدن میشه. از این رو برای از بردن یا آروم کردن موارد گفته شده ی بالا موثر است.

به طور گسترده تر (EFT) :
در تکنیک (EFT) فشار و ضربات روی ( meridian ) یا کانال های انرژی بدن وارد میشه تا تعادل از دست رفته ی بدن بر اثر اختلالاتی مثل استرس ، درد های مزمن و.. مجدد به بدن برگردونه و روال کار کانال های انرژی رو به حالت نرمال اولیه دربیاره.طب چینی معتقده که انرژی بدن در نقاط کانال های انرژی یا meridian در جریان است و این جریان موجب حفظ سلامتی بدن میشه و هرچیزی که به این جریان خدشه وارد کنه باید آروم و رفع بشه . این تکنیک شبیه طب سوزنی است با این تفاوت که در تب سوزنی با کمک سوزن به این کانال ها شوک و ضربه وارد میکنن‌ اما توی (EFT) ضربات به وسیله ی انگشتان انجام میشه. مانترا و (EFT) شباهت های زیادی به یکدیگر دارن و برای دور شدن از فضای استرس و پریشونی هردوی اونها میتواند مفید باشد.

چطوری انجامش بدم؟

به طور کل مراحل انجام (EFT) رو میشه به پنج قسمت تقسیم کنیم، اگه تعداد زیادی مشکل یا ترس داری میتونی برای مقابله با هر کدومشون این پنج مرحله رو عملی منبع و شاهد بارزترین نتیجه ی اون که کاهش و از بین رفتن انرژی های منفی می‌باشد ، باشی. پنج مرحله شامل :
۱_ تشخیص مسئله‌ : باید مشکل یا ترسی که داری رو شناسایی کنی چون در حین انجام (EFT) قراره ذهنت رو به خودش درگیر کنه و مرکز توجه تو باشه. تحقیقات نشون میده اگه هربار فقط روی یک مشکل تمرکز کنی موثر تره یعنی چند مشکل رو باهم ترکیب نکن و با یک بار انجام پنج مرحله توقع حل اون مشکل رو نداشته باش.
۲_ سنجیدن میزان شدن مشکل:بعد از مشخص کردن مشکلت باید مقدار شدت اون رو هم بدونی و ارزیابی کنی و برای این کار باید به مشکلت از صفر (کمترین) تا دَه (حاد ترین) نمره بدی. ملاک های تو برای نمره دادن باید طبق میزان درد روحی و جسمی ، میزان اختلال ایجاد شده ی فکری و گزینه هایی از قبیل این موارد باشه.یادت باشه بعد از انجام (EFT) به میزان انرژی جدیدی که داری نمره بدی.
۳_چیدن لغات کنار هم تو جای مناسب در جمله: قبل از شروع کردن به انجام این تکنیک حتما یک جمله ی مشخص بساز که شرح دهندی مشکلت باشه. این جمله باید در حین انجام تکنیک (EFT) گفته بشه. جملاتی مثل : ……. (جای خالی رو با ترس یا مشکلت پر کن) کاملا خودم رو میپذیرم و قبول دارم. یکی از بارزترین جملات مورد استفاده همین جمله بود که بهت گفتم و میتونی ازش استفاده کنی.توجه کن که حتما در جای خالی مشکل خودت رو قرار بدی مثلا اگه به دلیل مریضی مادرت پریشونی باید بگی ، با اینکه به علت مریضی مادرم ناراحتم کاملا خودم رو میپذیرم. اگه این جمله رو باور نداری بهتره جمله ای بسازی که باورش کنی و همراه احساس و تاکید بیانش کنی. البته ترجیحاً با صدای بلند جمله رو ادا کن ولی اگه به دلایلی نمیتونی بلند بگی میتونی زیر لب بیانش کنی.
۴_ انجام ضربات: نُه نقطه ی meridian درون بدنت وجود داره. در مجموع دوازده نقطه در دو طرف بدنت به صورت متقارن هستند که هر کدوم با یکی از اندام های داخلی بدنت ارتباط داره.اما در (EFT) بیشتر روی نُه نقطه ی زیر متمرکز میشویم :
۱_ لبه ی دست ( KC ) در قسمت گوشتی لبه ی خارجی دست،بین بالای مچ و انتهای انگشت کوچک قرار داره.
EFT Emotional Freedom Techniques a Perfect Tool for Integrative Cancer  Care. - Yes to Life
۲_ابرو( EB ) در ابتدای ابرو،دقیقا بالای کناره ی بینی قرار داره.
EFT (Emotional Freedom Technique) – Cenas
۳_گوشه ی چشم ( SE ) روی استخوان لبه ی خارجی گوشه ی چشم قرار دارد.
EFT: A healing technique for reducing stress and pain
۴_زیر چشم ( UB ) روی استخوان چشم حدوداً 2/5 سانتی متر پایین تر از مردمک چشم قرار دارد.
How I Use EFT Tapping to Manage Stress and Anxiety
۵_چانه ( CH ) بین فرورفتگی چانه و لب پایین قرار دارد.
Emotional Freedom Technique (EFT): Uses and Benefits
۶_ابتدای ترقوه ( CB ) در محل تلاقی جناغ ، ترقوه و دنده ی اول وجود دارد. برای پیدا کردن این نقطه کافیه انگشت اشاره ی خودتو روی شکاف U شکل بالای استخوان قرار بده، ( تقریبا جایی که آقایون کراوات می‌بندند) سپس تنگستن رو از پایینِ همین قسمت U شکل حدودا 2/5 سانتی متر به سمت ناف حرکت بده. با اینکه این مقطع روی ترقوه نیست اما بخاطر راحتی به این اسم گفته میشه.
EFT tapping points Stock Photo by ©Amaviael 106495128

۷_ زیر بغل ( UA ) تقریبا دَه سانتی متر پایین تر از زیر بغل قرار دارد.

۸_ زیر بینی ( UN ) در محدوده ی بین پایین بینی و قسمت بالایی لب قرار دارد.(این قسمت جزو تکنیک (EFT) نمیباشد)
برای شروع از نقطه ی ( KC ) در لبه ی دست آغاز کن و همزمان جمله ای که برای خودت رو تکرار کن، سپس به هرکدوم از نقطه ها به ترتیبی که ذکر شده هفت مرتبه با نوک انگشتات ضربه بزن . بعد از ضربه زدن به زیر بغل با ضربه زدن به نقطه ی TH به اتمام برسون. در حین ضربه زدن به هرکدوم ، جمله ی یادآوری که کوتاه شده ی جمله ی تاکیدی مرحله ی قبل است تکرارکن . مثالا جمله ی تاکیدی : با اینکه به خاطر مریضی مادرم ناراحتم ، کاملا خودم رو پذیرفتم.
جمله کوتاه شده : ناراحتم که مادرم مریض است.
جمله ی کوتاه شده رو در نقاط ضربه تکرار کن.

نظرتو در مورد EFT برامون بنویس 🙂

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *