پاکسازی

نمک صورتی یا نمک هیمالیا چیست؟

نمک هیمالیا نمک سنگی (هالیت) است که از منطقه پنجاب پاکستان استخراج می شود. نمک صورتی،نمکی ست که به دلیل وجود مواد معدنی کمیاب اغلب دارای رنگ صورتی است ، در درجه اول به عنوان یک ماده افزودنی غذایی برای جایگزینی نمک تصفیه شده خوراکی استفاده می شود اما همچنین برای پخت و پز و ارائه مواد غذایی ، لامپهای تزئینی و درمان های آبگرم نیز استفاده می شود. نمک صورتی اغلب با ادعاهای بی اساس مبنی بر اینکه فوایدی برای سلامتی دارد ، تبلیغ می شود.
 این رنگ گلگون خود را از مواد معدنی کمیاب در نمک مانند منیزیم ، پتاسیم و کلسیم بدست می آورد. نمک صورتی اغلب به عنوان بلورهای کوچکتر در چرخ نمک چرخ وجود دارد ، به عنوان تکه های بزرگ صورتی یا نارنجی در لامپ های نمکی هیمالیا صورتی و در دیواره های “اتاق های نمک” در اسپا که نوید سم زدایی فوری را می دهند
نمک هیمالیا از کوههای Salt Range استخراج می شود.

اطلاعات تغذیه نمک صورتی هیمالیایی حاوی سدیم کمتری نسبت به نمک غذای معمولی است. نمک سفره حاوی 2360 میلی گرم سدیم در هر قاشق چای خوری است ، در حالی که یک قاشق چای خوری نمک صورتی هیمالیایی حاوی 1680 میلی گرم سدیم است – حدود یک سوم کاهش. نمک صورتی هیمالیا می تواند حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی باشد که نمک خوراکی ندارد ، از جمله: فلز روی اهن کلسیم پتاسیم منیزیم این می تواند بسته به محل تهیه نمک صورتی هیمالیا متفاوت باشد. از همه مهمتر ، برخی از نمکهای صورتی هیمالیا حاوی عناصر بالقوه سمی مانند آرسنیک ، جیوه و سرب هستند.

جلوگیری از کمبود آب بدن نمک برای حفظ سطح آبرسانی کافی و متعادل در بدن لازم است. دریافت نمک کافی ، به ویژه قبل یا بعد از ورزش شدید ، برای جلوگیری از کم آبی بدن ناشی از از دست دادن آب و نمک ، شرایطی که هیپوناترمی نامیده می شود ، لازم است. مزایای مراقبت از پوست اگرچه در اینجا تحقیقات بیشتری لازم است ، اعتقاد بر این است که نمک دارای اثرات مفیدی برای بیماری های مختلف پوستی مانند اگزما است ، اما این ممکن است به محل تامین آن نیز بستگی داشته باشد. انجمن ملی اگزما افزودن یک فنجان نمک به آب حمام را به عنوان تسکین دهنده شراره شدن اگزما توصیه می کند. خطرات احتمالی نمک دریای هیمالیا شواهدی وجود دارد که نشان می دهد نمک زیاد ، از جمله نمک صورتی هیمالیا ، می تواند به ساختارهای مختلف بدن آسیب برساند. مهم است که این خطرات احتمالی را در ذهن داشته باشید و انواع نمک را در حد متوسط ​​مصرف کنید. نگرانی های کلیه از آنجا که نمک اضافی می تواند باعث فشار خون بالا شود ، می تواند خطر ابتلا به بیماری مزمن کلیه یا CKD را نیز افزایش دهد. دستورالعمل های علمی مصرف متوسط ​​نمک را برای کند کردن پیشرفت CKD در افرادی که به آن مبتلا هستند توصیه می کند.

 


بیماری قلبی فشار خون دلیل اصلی بیماری قلبی عروقی است. در حالی که این علم ارتباط مستقیم مصرف نمک با بیماری قلبی را به خود نتیجه گیری نمی تواند کند ، تایید شده است که باعث می شود فشار خون بالا برود و یک پیوند غیرمستقیم ممکن است ایجاد کند. اختلالات استخوانی مصرف بیش از حد مجاز ممکن است باعث افزایش سطح کلسیم شود که از بدن در هنگام ادرار شدن خارج شده است. به همین ترتیب ، دانشمندان گمان می کنند که نمک اضافی شما را در خطر خطر پوکی استخوان و سایر گزینه های استخدام افزایش می دهد ، اگر تحقیقات لازم باشد.

کمک نمک هیمالیا به دوندگان

به عنوان یک دونده، اغلب در طول دویدن، الکترولیت های عرق را از دست می دهید که شامل نمک (سدیم) می شود. این یک الکترولیت مهم است که برای کمک به تنظیم مایع در خون و سلول ها مورد نیاز است. اگر سطح سدیم شما بیش از حد کاهش یابد، می توانید مایع اضافی را در خود نگه دارید، که حداقل می تواند خطرناک باشد. بنابراین، آیا این بدان معناست که باید نمک اضافی را قبل یا در حین دویدن مصرف کنیم؟ در این مقاله به این می پردازیم که نمک چگونه می تواند برای دوندگان مفید باشد و چرا نمک هیمالیا برای دوندگان انتخاب بهتری نسبت به نمک خوراکی است.

نمک هیمالیا برای دوندگان – راهنمای کامل

نمک هیمالیا در همه جا یافت می شود، از فروشگاه های مواد غذایی گرفته تا فروشگاه های مواد غذایی خاص و فروشگاه های بهداشتی. دلیل محبوبیت آن این است که حاوی بیش از 80 ماده معدنی و عنصر است. سایه های صورتی، قرمز و سفید نشان می دهد که چه تعداد مواد معدنی و چه مقدار آهن در آن وجود دارد. اما چه تفاوتی با نمک معمولی غذا دارد؟ تفاوت اصلی بین این دو میزان پردازش است. نمک معمولی شما از طریق فرآیندهای گرمای زیاد متعددی انجام می شود که مواد معدنی مفید را از بین می برد و تنها سدیم و کلرید باقی می ماند. از طرف دیگر نمک هیمالیا در اثر تبخیر آب دریا ایجاد می شود. این باعث می شود که آن را بسیار طبیعی تر از نمک خوراکی تمیز و سفید شده شیمیایی کند. به دلیل فرآیند طبیعی، نمک هیمالیا برای دوندگان نسبت به نمک معمولی توصیه می شود. این نه تنها می تواند به ایجاد تعادل pH پایدار در سلول ها کمک کند، بلکه می تواند به حمایت از ریه ها و عملکرد تنفسی سالم نیز کمک کند. از دیگر فواید نمک هیمالیا برای دوندگان این است که به جلوگیری از گرفتگی عضلات، افزایش هیدراتاسیون و بهبود گردش خون کمک می کند. همه اینها نه تنها برای دونده بلکه برای ورزشکاران سه گانه و دوچرخه سواران نیز مفید است. از آنجایی که نمک هیمالیا طیف وسیعی از مواد معدنی را ارائه می‌کند، وقتی به غذا اضافه می‌شود، شیرینی و طعم آن را نشان می‌دهد. اگر زیاد تمرین می کنید یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شماست. زیرا ما به عنوان یک دونده اغلب هوس خوردن غذاهای شور می کنیم و بدن ما دائماً به دنبال مواد معدنی است که اغلب در غذاهای فرآوری شده یافت نمی شوند.

 

چرا دوندگان نمک می خورند؟

اگر تا به حال شاهد یک ماراتن از کناره بوده اید، اغلب دوندگانی را می بینید که قرص های نمک یا محصولات مشابه مصرف می کنند. اما چرا دوندگان نمک می خورند؟

کمبود نمک (سدیم) اغلب باعث ایجاد گرفتگی در هنگام تمرین شدید یا شرایط آب و هوایی گرم می شود. حتی اگر مستعد تعریق زیاد نیستید، ممکن است همچنان نیاز به افزایش مصرف سدیم داشته باشید.

فقط به تحقیقاتی که کریس اوستربرگ، R.D. از موسسه علوم ورزشی Gatorade در ایلینویز انجام داد، نگاه کنید. این مطالعه نشان داد که دوندگان در طول یک مسابقه 5 کیلومتری می توانند تا 1300 میلی گرم سدیم از دست بدهند. دوندگانی که کمتر عرق می کردند، همچنان توانستند 155 میلی گرم کم کنند. بنابراین می توانید تصور کنید میزان سدیم از دست رفته در یک ماراتن یا حتی یک رویداد فوق ماراتن بسیار بیشتر است.

حتی اگر نتایج به افزایش مصرف سدیم اشاره دارد، ضروری است که بیرون نروید و فوراً شروع به دو برابر کردن مصرف سدیم کنید. ابتدا با انجام تست تعریق شروع کنید. آزمایش تعریق می تواند به شما کمک کند از دست دادن سدیم خود را ارزیابی کنید و به شما بگوید که چقدر و تحت چه شرایطی نیاز دارید. ممکن است متوجه شوید که نمک های کافی را از طریق نوشیدنی الکترولیتی، تغذیه مسابقه ای و رژیم غذایی خود دریافت کرده اید. اما اگر این کار را نکنید، آزمایش عرق نیاز مصرفی را در طول تمرین و مسابقه تامین می کند.

مطالعه دیگری که روی هزاران ورزشکار انجام شد نشان داد که بیش از 20 درصد از دوندگان بیش از 1500 میلی گرم سدیم در هر لیتر عرق از دست می دهند. بنابراین این فقط اهمیت این را نشان می دهد که چرا دوندگان باید نمک بخورند.

 

When To Take Salt Tablets Running?

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *